• Ana Sayfa
  • Kongre Hakkında
    • Kongreye Davet
    • Önemli Tarihler
    • Kongre Posteri
    • Kongre Konuları
    • Konaklama
    • Sosyal Medya
    • Yayın Süreçleri
    • Sosyal Faaliyet
    • Yazım Kuralları
  • Kurullar
    • Onur Kurulu
    • Düzenleme Kurulu
    • Ulusal Bilim Kurulu
    • Uluslararası Bilim Kurulu
  • Kongre Kayıt
  • Davetli Konuşmacılar
    • Ali Derakhshan
    • Hossein Farhady
    • Prof. Dr. Ayhan Kahraman
    • Dr. Zeenath Reza Khan
    • Christopher Sanders
    • Christine Coombe
  • Workshop
    • Khaled Alostath - ONSITE Workshop
    • Shannon Roach - ONSITE Workshop
    • John Silver, Aycan Yaman, Özlem Bakır-Aytaç - ONSITE Workshop
    • Abdullah Nazari - ONSITE Workshop
    • Kaveh Jalilzadeh - ONSITE Workshop
  • İletişim
  • Bildiri Gönder
  •   en
  1. Ana Sayfa
  2. Prof. Dr. Ayhan Kahraman

Prof. Dr. Ayhan Kahraman

Prof. Dr. Ayhan KARAMAN

Ayhan Kahraman is a Professor of Applied Linguistics at Kütahya Dumlupınar University, Kütahya-Türkiye. He received his Ph.D from the ELT department at Hacettepe University, Ankara-Türkiye. He is currently offering courses at the graduate and undergraduate levels at his University. Beside the English language, he is a fluent speaker in German language and a basic user in French. His research interests include teacher training, educational psychology, technology use in ELT, the area of second/foreign language writing, ESP and the role of the mother tongue, individual differences and general issues encountering in ELT.His research interests include Applied linguistics, Educational Psychology, ESP, Teacher Training, Individual Differences in Foreign Language Teaching, and general issues encountering in ELT.

http://orcid.org/0000-0002-3410-6351

2023 İngilizce Yeterlilik Endeksi Kapsamında Türkiye’nin Yabancı Dil Yetkinliği 

Özet


Bu çalışma, EF 2023 İngilizce yeterlilik endeksi bağlamında Türkiye'nin yabancı dil eğitim politikaları ve uygulamalarını ele almakta ve dil öğretimi konusunda yaşanan zorluklar ve çözüm önerilerine odaklanmaktadır. Özellikle Ülkemizin EF İngilizce yeterlilik endeksinde son 12 yılda neden  ‘Düşük Yeterlilik’ kümesinde kendine yer bulduğu tartışılmış ve ülke olarak şapkamızı önümüze koyup neler yapmamız gerektiği konusunda önerilerde bulunulmuştur. Çalışmada, global ölçekte baktığımızda sorunlar arasında dil öğretiminde kullanılan yöntemsel hatalar, öğretmen yetiştirmedeki eksiklikler, öğretmenlerin yeterlik düzeyi konusundaki sorunlar, öğrenci motivasyonu ve ders materyalleri gibi faktörler ele alınmaktadır.
Ayrıca, önerilen çözüm yolları arasında öğrenci merkezli bir yaklaşım benimsenmesi, dil öğrenme sürecinin eğlenceli ve interaktif hale getirilmesi, öğretmenlerin sürekli eğitim almalarının sağlanması, dil öğretiminde etkili değerlendirme araçlarının kullanılması ve dil politikalarının sürekli olarak değerlendirilmesi gibi önemli adımlar öne çıkmaktadır.
Bu çalışmanın amacı, Türkiye'nin global ölçekte yabancı dil eğitiminde karşılaşılaştığı zorlukları ve çözüm önerilerini belirlemek ve ülkenin yabancı dil eğitimindeki kalitesini artırmak için etkili stratejiler geliştirmektir. Bu doğrultuda, yabancı dil eğitimine daha fazla önem verilmesi, öğrenci ve öğretmen odaklı yaklaşımların benimsenmesi ve dil öğrenme sürecinin daha etkili hale getirilmesi önerilmektedir.
Anahtar Kelimeler: Yabancı dil eğitimi, dil öğretimi, dil politikaları, zorluklar, çözüm önerileri.

 


26.08.2024 / 250 defa okundu.
Ana Sayfa / Kullanım Koşulları / Gizlilik İlkeleri / Çerez Politikası
Copyrights © 2012 - 2025 Congress Management System™ Tüm hakları saklıdır.